Att älska sig själv

Ser på en film just nu på 5 an som handlar om en stor tjej som blir nominerad till skolbalen. Hur hon blir retad och mobbad. På ett sätt hatar jag att se sådana filmer för jag känner så jävla mycket för dessa personer. Det är så svårt att passa in i detta samhälle med alla krav och ideal. Är det underligt att många unga tjejer och säkert många killar, mår dåligt? Vissa är för tjocka, vissa är för smala, nån har för stor röv och nån för små bröst. nån har ful näsa och blabla Det spelar ingen roll hur vi ser ut. Det finns alltid något som är fel. fixar man större bröst, lika fan tycker man att röven/låren är för stora istället..självklart är det inte bra att vara för tjock/smal av medicinska skäl. men vi måste lära oss att älska oss själva. så som vi är skapta. Det är våra egna fel att vi låter oss påverkas av tv och annan media. Alla säger att man ska vara stolt över den man är men samtidigt är det nästan "fult" att tycka man är snygg osv. Skulle man lägga upp en bild på sig själv och skriva att man är snygg, kan jag nästan garantera att man skulle få kommentarer om att man inte ska tro man är så jävla snygg och att man inte ska ha så stort huvud. är inte detta sjukt?? Alla är vi snygga på våra egna sätt. Inse det!!!!!! va glada istället för att ni är friska och lever så pass bra som vi faktiskt gör. Dom som känner mig vet att jag är hypokonriker och jag har trott jag har haft alla sjukdomar, allt från cancer, ms och tumör. Och jag skäms över mig själv att jag kan sitta här och klaga över ett par kilo på min kropp, när vissa ber om att få bli friska och att få leva några dagar extra. Helt plötsligt betyder inte dom där kilona ett skit..

Jag hatar brudar som klagar på sig själva och ändå är jag en av dom.

Kommentarer
Postat av: LInnea

så jävla bra skrivet!!!!!!!!!!! LOVE YOU!

2009-06-14 @ 23:13:29
URL: http://linneasjoo.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det är så jäkla sant, sorgligt nog :/ det är ju svårt att ha bra självförtroende när det inte är accepterat o stå för att man tycker om sig själv. du gav mig något att tänka på, verkligen :)

2009-06-15 @ 00:30:37
URL: http://lisalindman.blogg.se/
Postat av: s,

Jag tycker du är sjukt söt!:)

2009-06-21 @ 13:26:10
URL: http://wernerson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0